Då Var Det Dags Igen -.-

Nu har pride dragit igång igen.
Ni får ursäkta mig men det finns nästan ingenting jag tycker så illa om som pride. Jag tycker bara att det är för mycket.
Jag är gay och jag är stolt över det dagligen. Eller ja det är ju inte så att jag går omkring och säger att jag är gay till alla. Utan jag är bara som alla andra och gör ingen big deal av det.
Jag tycker att det är fruktansvärt töntigt och väldigt osmakligt att se folk gå i en parad med glitter och sånt och gapa om att man är stolt över att vara gay. Och invadera en hel stad som om man vore, ja jag vet inte vad.
VIll man bli accepterad i det samhället man lever i så tycker jag att man bara ska vara sig själv utan att överdriva och umgås med personer man tycker om och faktiskt ser dig som en människa och inte ett freak som springer omkring i glitter och är allmän flambojant.
Nej jag är mig själv och mina nära och kära ser mig precis som vilken annan person i vårat gäng.
Jag blir faktiskt lite arg på pride. För bara för att jag är gay vill jag inte förknippas med galna människor som springer omkring i glitter och skriker!
alexander:

jag håller helt med dig. jag tycker dessutom att det läggs för lite vikt på alla som inte får vara öppna utan att bli mördade/torterade med mera. Jag skäms över världen som inte kommit längre år 2012.

Kommentera inlägget här: